Pohybová příprava před tréninkem

Pár videotipů na super cviky, které pomohou dostatečně mobilizovat a aktivovat Vaše tělo před tréninkem.

Pohybová příprava před tréninkem se často opomíjí a přitom pomáhá nejen snížit riziko zranění, ale zároveň zvyšuje kvalitu tréninku, který díky větší pohybové aktivaci těla bude více intenzivní a procítěný.

1) Kyčle a pánev

Vhodné před tréninkem dolních končetin, ale také před tahovými cviky ze země (mrtvé tahy, silové přemístění apod...) Rozhýbání kyčelních koubů pomáhá správnému držení pánve a tím i stabilitě celé páteře.
Poslední cvik ze série je na na aktivaci hýžďových svalů a spodních zad, což je oblast, na kterou je dobré se zaměřit téměř před každým tréninkem.


2) Ramena

Ramena jsou klouby, které je dobré aktivovat a rozhýbat před tréninkem horní poloviny těla. Ať už se jedná o cviky na záda, prsa, nebo jen o trénink paží. Vždy je pro cvičení dobré mít aktivní držení lopatek a namotivovat přední část hrudníku do protažení.


3) Cvik na aktivaci celého těla

Tímto cvikem připravíte své tělo na zátěž. Naposledy překontrolujete mobilitu kyčlí a ramen a zároveň aktivujete střed těla. Zapojíte hluboký stabilizační systém a aktivujete přední i zadní svalový řetězec ve vzájemné kooperaci.
Kolena se během celého pohybu nepokládají na zem :P Cvik je náročnější, než se zdá ;)

Celý trénink je možné použít také jako příjemnou ranní rozcvičku, kterou Vaše tělo připravíte na každodenní zátěž, která je čeká.

Držím palce, ať jdou cviky od ruky, a těším se na Vás na některé ze skupinových lekcí nebo v gymu ;)

Jakub, manažer a trenér