HIIT s Katkou

Co je to HIIT?

Zkratka pochází z anglického High Intensity Interval Training, v češtině obvykle používáme označení intenzivní intervalový trénink.

Jedná se o aktivitu, při které se v rámci jedné tréninkové jednotky střídá zatížení (anaerobní fáze) a odpočinek (aerobní fáze), při čemž fáze odpočinku nevedou k úplnému zotavení. Intervaly zatížení jsou velmi variabilní, mohou mít od několika sekund až po desítky minut. V základě rozlišujeme extenzivní a intenzivní intervalový trénink. Vzhledem k vysokému zatížení není intenzivní intervalový trénink vhodný pro úplné začátečníky. Naopak pokročilejším sportovcům pomůže zlepšit vytrvalost a vybudovat větší svalovou sílu.

Jak to funguje?

HIIT je charakteristický vysokou intenzitou zatížení (80 – 90 % maxima, případně i maximální výkon 100 %) a jeho krátkou délkou. Přestávky jsou tedy záměrně zkráceny tak, aby neumožnily úplnou regeneraci. V zátěžové fázi se dosahuje vysokých hodnot srdeční frekvence. Ta se měří hlavně v přestávkách mezi jednotlivými intervaly. Podle jejího poklesu pak poznáme, zda není přestávka příliš dlouhá, nebo naopak interval zatížení příliš intenzivní.

Metoda HIIT je považována za efektivnější než klasické cardio, protože zvyšuje aerobní i anaerobní vytrvalost a zrychluje metabolismus. Uvádí se, že spalování tukové tkáně je při HIIT až o 50% účinnější, než při cvičení s nízkou intenzitou.

Dost však bylo teorie a vědeckých poznatků - jedním z největších benefitů HIIT je, že střídání intervalů zajistí, že se opravdu doslova nestihneš nudit! Přije se k nám vypotit na vlastní kůži...

Proč právě HIIT s Monikou?

text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text

Trenérka lekce - Monika Kadlecová

Více informací